Góry Izerskie: Wysoki Kamień (1058m)

Wpis dokumentujący wypad na Wysoki Kamień (1058m), który urządziliśmy sobie w ubiegłym roku. Trasa bardzo łatwa, niecałe 2 km od miejsca, gdzie zostawiliśmy auto – idealna na krótki wypad z dzieckiem.

Auto zaparkowaliśmy w miejscu łączenia ulicy Oficerskiej i Osiedle Podgórze – jest tam mały parking mieszczący kilka aut. Zaraz obok wśród drzew przebiega czerwony szlak, którym rozpoczęliśmy swoją wędrówkę. Po około 200m szlak skręca delikatnie w lewo, po prawej stronie znajduje się punkt widokowy „Złoty Widok”, który odwiedziliśmy w drodze powrotnej. Szlak wiedzie szeroką drogą wśród drzew, po drodze minęliśmy dwoje grzybiarzy z całkiem pokaźnymi zbiorami. Sami również dostrzegliśmy kilka grzybów rosnących przy drodze. Po około 300m dotarliśmy do pokaźnej wiaty turystycznej. Szlak cały czas konsekwentnie pnie się w górę, by przy końcu, chwilę po tym gdy łączy się z żółtym szlakiem z Zakrętu Śmierci, nieco zwiększyć nachylenie. Gdy już dotarliśmy na górę, po lewej stronie znajduje się punkt widokowy z rozległym widokiem na Karkonosze. Po prawej stronie znajduje się Schronisko Wysoki Kamień, do którego możemy wejść albo po schodach na przeciwko punktu widokowego, albo idąc dalej prosto i kilkadziesiąt metrów dalej skręcając w prawo. Zajrzeliśmy tam tylko na chwilę, bo Marysia już się zaczynała niecierpliwić. W czasie naszej wizyty w budowie była Wieża na Wysokim Kamieniu. Gdy powstanie prawdopodobnie zapewni rozległy widok nie tylko na Karkonosze, ale i Góry Izerskie. Powrót poszedł nam dość sprawnie, trasa przecież nie była wymagająca. Będąc kilkaset metrów od auta odbiliśmy w lewo, by zobaczyć jaki widok oferuje punkt widokowy „Złoty Widok”. Naszym zdaniem było warto 🙂

Paulina i Marysia (w nosidełku) w drodze na Wysoki Kamień (1058m)

Wiata turystyczna mijana po drodze

Tabliczka na Wysokim Kamieniu 1058m)

Tabliczka na Wysokim Kamieniu (1058m)

Karkonosze widziane z Wysokiego Kamienia

Karkonosze i Szklarska Poręba widziane z Wysokiego Kamienia

Karkonosze widziane z platformy widokowej "Złoty Widok"

Karkonosze widziane z platformy widokowej „Złoty Widok”